Sunday, February 06, 2011

Mencuba Air (Testing The Water)

Cuba-cuba nak tulis sajak...


Sajak ini
        Mungkin bukan gurindam....
Tetapi mungkin juga


Aku tak pasti
         Sebab aku pun tak tahu
Apa sebenarnya nak dikata




Hati dan mindaku
          Penuh dengan dialog
Ingin diluahkan sebagai kata-kata


Aku cuba mengandai....
          Cara luahan bagaimana
Sepatutnya didengar ramai


Kekadang sajak
          Umpama menyirami hidup
Kekadang amat sukar


Semalam kata-kata itu bagai sudah di hujung jari
Pagi ini nampak macam tersangkut-sangkut


Namun aku masih terasa
           Berbaloi mencuba....
Kerana aku suka
           Berkhayal dan menulis


Jadi aku akan teruskan
           Mulai dengan hembusan cinta
Akan ku turuti
           Lebih baik dari menentangnya....




Hooray!

No comments:

Post a Comment

Amat menghargai pandangan anda..