Monday, February 07, 2011

Kenyataan

Aku adalah aku
Kamu adalah kamu
Cinta kita adalah kita


Berhenti menyintai mu
Beerti....
          Berhenti menyintai ku


Di padang pasir
          Aku belajar tentang bahang panas


Di puncak gunung bersalji
          Aku mengerti apa itu kesejukan


Apabila kau pergi
          Aku faham erti keseorangan




Kenyataan kebenaran
Kita tidak dapat memberi cinta


Cinta itu bersyarat
Ada permulaan dan ada pengakhiran


Putaran
            Umpama bunga
Kembang dan akhirnya layu


Tidak juga seperti bunga
Cinta tidak boleh dipetik
             Dari seseorang
                         Dan diberi pula kepada orang lain




Disebabkan ada cinta
             Kita percaya
Dan dengan kepercayaan
             Kita cinta


Aku cintakan kamu


Aku tidak memberikan cinta
            Sebagai balasan atau cenderahati
Hanya wajar diberi
            Apabila
                          'Things are right'


Cinta kita
            Sememangnya ada
Atas
      Bawah
               Sekeliling
Senantiasa memeluk kita berdua



No comments:

Post a Comment

Amat menghargai pandangan anda..