Sunday, March 27, 2011

6 Perkara Membuat Wanita Tergoda

Ketampanan bukan satu-satunya faktor yang membuat wanita jatuh cinta pada lelaki. Ada banyak hal lainnya yang membuatkan wanita melutut pada mereka. Seperti rencana Times of India, ada 6 perkara membuat wanita tergoda.



Penampilan Diri
Setampan manapun pria, namun jika dia tidak merawat diri, ketampanan itu tidak dilirik sama sekali oleh wanita. Sama seperti lelaki, wanita pun suka dengan orang-orang yang tampil bersih dan kemas. Wanita percaya jika lelaki mampu menguruskan dirinya sendiri, dia pun mampu menguruskan pasangannya. Jadi untuk para lelaki, berhentilah tampil dengan baju yang selekeh, rambut serabut, kuku hitam dan bau badan tengit.

Sense of Style
Tidak perlu mengikuti gaya berpakaian David Beckham atau Robert Pattinson untuk tampil stylish. Wanita suka kepada lelaki yang pandai mengadaptasi gaya tertentu yang menjadikannya kelihatan unik. Untuk para lelaki, setidaknya mereka tahu apa trend yang paling terkini. Jangan sampai terjebak pada gaya yang gitu-gitu saja selama bertahun-tahun.

Humor
Lelaki dengan selera humor disukai ramai wanita. Mengapa? Karena wanita sudah punyai cukup masalah dalam hidup mereka dan tidak ingin ditambah dengan masalah lain. Saat stress, wanita ingin ditemani pasangan yang boleh membuat mereka tertawa.

Perhatian
Wanita perlu terus diyakinkan andainya mereka dicintai dan disayangi. Ada banyak cara untuk menunjukkan perhatian dan menunjukkan rasa sayang tersebut, misalnya dengan memimpin tangan ketika menyeberang jalan, memeluknya sesekali, memastikan dia sudah sampai dengan selamat di rumah, dan lain-lain. Perlu diingat untuk para lelaki, tidak menunjukkan rasa sayang tersebut secara terbuka, persepsi wanita membawa erti anda malu dan tak ingin bersamanya. Namun jangan sampai menunjukkan rasa sayang itu secara berlebihan dan mengada-ngada, apalagi di depan umum tapi tidak di belakang.

Senyum & Tatapan Seksi
Kenapa wanita tergila-gila pada Richard Gere atau Jude Law? Tidak lain karena kedua aktor tersebut bisa memberikan senyum dan tatapan yang dianggap para wanita amat seksi. Saat lelaki senyum kepada pasangannya, wanita akan merasa diri mereka istimewa.

Ketenangan

Ada beberapa wanita yang mudah panik saat menghadapi situasi tertentu. Saat itulah si lelaki macho dengan penuh ketenangan datang memberikan penyelesaian. Lelaki yang justru semakin menambah masalah tentu tidak akan membuat wanita semakin cinta padanya.

No comments:

Post a Comment

Amat menghargai pandangan anda..