Friday, July 30, 2010

Mulanya Cinta Harmoni

Tujuan asal mengaktifkan blog ini sememangnya untuk membicarakan tentang cinta. Cinta yang dimaksudkan adalah cinta harmoni. Tulisan yang akan dipaparkan di sini mulanya adalah cadangan penghasilan sebuah buku. Mungkin 'stim' saya untuk menulis buku telah menurun akibat dari putaran alam tidak sepertimana keinginan di hati. Royalti tidak dibayar, cetakan bermutu rendah, penerbit menghilangkan diri dsb. Tapi itulah alam yang sempurna ini, setiap kejadian berlaku kerana ianya mesti berlaku samada kita suka atau tidak. Alam akan terus berfungsi mengikut 'hukum'nya tanpa terpengaruh oleh apa-apa. Tuhan Maha Mengetahui dan Maha Menyayangi dan semuanya mengandungi hikmah. Jadi mulai sekarang saya ambil keputusan untuk berkongsi dengan para sahabat secara percuma... Samada tulisan saya ada isi atau tidak, itu terserah kepada para sahabat untuk mentafsirinya.
Takziah untuk sahabat karib saya, Encik Mohd Noor Ghazali dan keluarga di atas pemergian anakandanya yang tercinta. Semoga rohnya dirahmati Allah dan ditempatkan bersama para Muslimin yang terdahulu. Saya tidak sempat menziarahinya kerana hanya dimaklumkan sebentar tadi. Kita makin mengerti tentang kehidupan dan konsep 'Total Acceptance'. Kepada sahabatku (Mohd Noor), hikmah Allah tidak terhingga jika kita meyakininya!.

No comments:

Post a Comment

Amat menghargai pandangan anda..